KLANTENSERVICETRAINING
Vindt u dat uw klanten een nog betere service verdienen?
De kwaliteit van je klantenservice is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Als jij je klanten op een goede en professionele manier te woord kan staan, kan je klanten binden.
Het coachen van medewerkers op een klantenservice vraagt om specifieke vaardigheden. Hoe kun je mensen inspireren om het beste uit zichzelf te halen en uitdagen om hun skills optimaal te verbeteren? Wanneer je wilt investeren in je eigen medewerkers en hun klantenservice skills, dan is deze training de oplossing en bewaak je de kwaliteit van je medewerkers, houd je hun kennis scherp en up to date en ontwikkelen zij hun klantenservice vaardigheden tot in de finesse.
Kennis maken met onze trainingsfilosofie
- Klantgerichtheid of klantgericht denken of handelen
- Omgaan met lichaamstaal, woordkeuze en stemgebruik.
- Inzicht in jouw eigen gedrag en dat van een ander.
- Inspelen op de wensen van een klant.
- Leren leiding te nemen in een telefoongesprek.
- Gesprekstechnieken zoals vragen stellen, actief luisteren, samenvatten en doorvragen.
We hebben zelf ervaren hoe lastig het is het geleerde echt toe te passen. Cruciaal is daarbij dat de trainingen aansluiten bij de dagelijkse praktijk, zodat een manier van werken ontstaat die dagelijks wordt toegepast.
Voor wie – Speciaal voor medewerkers die werkzaam zijn op een klantenservice en de skills verder willen professionaliseren.
Werkwijze – De lesstof wordt op een interactieve manier aangeboden. Uitgangspunt ben je zelf, waarbij we uitgaan van jouw werksituatie. Voorbeelden uit jouw dagelijkse praktijk vormen een basis om mee te oefenen. Je krijgt feedback en tips over jouw communicatiegedrag en je oefent met effectieve luister- en gespreksvaardigheden.
Resultaat – Hogere klanttevredenheid, medewerkersbetrokkenheid en een efficiënter werkend team. Door deze training wordt de klant nog meer centraal gesteld en zorgt ervoor dat zowel de klant als je team elk gesprek met een glimlach ophangt.
Voor vragen en/of advies neem gerust contact op.